(Tecnicamente avrei ancora un esame da fare a settembre prima di chiudere ufficialmente l'anno accademico, ma questi sono solo dettagli ;) ).
Premetto che ovviamente non potrò ricordare tutto con precisione, dato che sono (ancora) un essere umano e quindi non sono dotato di una memoria illimitata e infallibile, perciò chiedo scusa in anticipo per qualsiasi strafalcione/ cappella/ boiata che dirò. Chiunque voglia fare un atto di carità verso quel povero ragazzo che sono aiutandolo a ricordare (mi raccomando, insultatemi pesantemente quando mi correggerete :) ) é il benvenuto :).
Dunque, da dove cominciare?
Beh, innanzitutto voglio dire che questi mesi sono stati nel complesso bellissimi per me, sotto tutti i punti di vista. Certo, ci sono stati alti e bassi, momenti sì e momenti decisamente no, ma questa é la vita. E, diciamocelo, se fosse tutto rose e fiori dove starebbe il divertimento?
Voglio ringraziare già adesso tutte le persone che hanno fatto parte e che hanno contribuito, non importa in quale misura, a rendere questi mesi così belli per me. Amicizie che già erano solide, amicizie che si sono indebolite e altre che ne sono uscite rafforzate. Senza dimenticare quelle nuove, che hanno senza dubbio portato una ventata di novità e positività. GRAZIE.
Ora basta parlare di questo, sennò mi brucio già tutti gli argomenti per quello che sarà il post conclusivo a fine anno ;);).
Iniziamo parlando del primo periodo, più o meno Settembre-Ottobre. Un periodo quasi di ambientamento. Si ritorna all'Uni dopo tre mesi di bagordi e ci si deve gioco forza riadattare alla routine quotidiana, sveglia-viaggio-lezione-casa, ai nuovi corsi (per fortuna per Inglese é arrivata un'insegnante competente) e soprattutto a rivedere le facce dei miei cari compagni dopo un po' di tempo dall'ultima volta ;). Purtroppo alcuni di loro si sono ritirati dall'Università, quindi si sente un po' la loro mancanza.
Tra i nuovi corsi, il premio per il più palloso va senza dubbio alla coppia Diritto-Letteratura: il primo per la terribile combinazione docente non eccezionale-materia mattone, mentre il secondo per meriti esclusivamente riconducibili al docente (che mi é stato detto può essere parecchio carogna agli esami… ho paura!! ).
Tra le cose positive c'é senza dubbio il bel rapporto che si va instaurando con molti dei miei compagni (tra cui i miei adorabili futuri coinquilini in quel di Saragozza :):) ): con loro le lezioni sono sicuramente meno devastanti, soprattutto grazie all'allegria portata da Andrea, uno con la risata sempre pronta ;);) (sorry, dovevo dirlo ahahah :) ).
Non dimentichiamo il bomber Matteo e le nostre sfide a spikes sul suo telefono: un vero toccasana per ingannare il tempo (e sopravvivere) nell'attesa della fine della lezione.
Anche con i vecchi amici ci si diverte sempre e comunque, soprattutto quando ci si ritrova il sabato sera in centro o a casa di qualcuno e ci si raccontano un po' le rispettive vite/ avventure universitarie (tutti i miei vecchi compagni frequentano Università fuori Treviso, quindi non ci si vede più spesso come prima) e ci si abbandona ai vecchi ricordi da liceali :):). Nostalgia time!!
Per quel (poco) che riesco a ricordare, Novembre e gran parte di Dicembre sono scivolati via in maniera quasi anonima. Arriviamo quindi a Capodanno. Vista la delusione dell'anno precedente, questa volta dovevo rifarmi. E infatti la serata é stata powa. Si é rimasti a Treviso, però ci si é comunque divertiti molto, tra birra pong, fuochi d'artificio in Piazza dei Signori e caffè con tanto di gioco di cui non ricordo il nome ai Soffioni alle 4 e qualcosa.
Ah sì, ci sono sempre gli esami in mezzo. Diritto l'avevo iniziato a preparare da metà Novembre, però, da vero e autentico pollo, per sfinimento avevo diciamo tralasciato qualche pagina alla fine. Ovviamente non sono rimasto impunito. Per farla breve, mi sono giocato la lode per una domanda su quelle pagine. Mannaggia a me. Andrea e Matteo, voi sicuramente avete capito quanto ancora mi rode per quell'esame ;);).
Gennaio, al di là degli esami, é stato forse il mese più brutto a livello personale. Quel che ricordo é che mi sentivo parecchio giù (non so perché), quasi svuotato.
Per fortuna non é durata molto, anzi. A fine mese ho avuto la fortuna di conoscere alcune persone che poi sarebbero diventate degli ottimi amici (oltre che ottimi insegnanti per fare pratica di Inglese/ Spagnolo). Quindi un grazie é più che dovuto :). Soprattutto a Bethany, che si é dimostrata essere una persona eccezionale ed estremamente gentile con me. Grazie :):)
Come ho detto prima, Gennaio é stato il mese peggiore. Per fortuna mi sono ripreso e sono tornato il boss bomberoso e allegro di sempre :):).
I tre mesi successivi sono stati powa, però ovviamente non scriverò tutto, non perché non mi ricordo (BUGIA :) ) ma perché starei qui fino al 2040.
Faccio una sorta di riassunto, i tre migliori highlites.
Cominciamo con il Carnevale a Venezia. Wow, non avevo mai visto così tanta gente in piazza San Marco. E dire che di solito ce n'é di gente. Fortunatamente il tempo era fantastico e quindi lo spettacolo in zona campanile é stato ancora più bello. Ovviamente una cosa da fare quando si va a Venezia é il giro in gondola. Ora, io di solito non lo faccio perché costa un bel po', però questa volta meritava. Attraversare i canali, dai più piccoli a quelli più grandi, é sempre uno spettacolo. Ti permette di immergerti in quella che é la magia di Venezia, una città unica nel suo genere e tra le più pittoresche al mondo.
Non posso non parlare, poi, del compleanno della Chiara :). Insieme con un gruppo di amici dell'Uni sono andato a Pordenone, una città davvero incantevole per quel poco che ho visto, in treno per festeggiarlo come si deve e come meritava. Anche in questo caso si é trattato di un giorno perfetto, a partire dal tempo e dal pranzo (lo so, penso sempre al cibo ;) ). Ovviamente l'elemento migliore, e il più importante, é stata la compagnia. Mi sono davvero divertito un sacco!! :)
Ultimo, ma non meno importante, il più recente dei tre: il matrimonio degli zii. Ne ho già parlato, quindi non mi dilungherò molto: é stato un giorno FANTASTICO. Tutto é stato perfetto e sono molto contento per gli zii perché so da quanto tempo aspettavano questo momento. Solo un appunto: LA PROSSIMA VOLTA UN PAIO DI PORTATE IN MENO, PLEASE!! :):):)
Ovviamente ci sono tanti altri momenti che meritano di essere ricordati, come ad esempio l'aver preso la patente in novembre, dopo 4 mesi e 600 e passa euro; l'aver perso le chiavi della macchina dopo un'uscita con gli amici dell'Uni e i conseguenti 100 pali pagati di tasca mia (era la prima volta che usavo la macchina… non buono come inizio); altre uscite con gli amici; essere arrivati secondi al torneo di calcetto; ecc…
Brevemente, tra i nuovi corsi del secondo semestre quelli che mi attirano di più sono i corsi di interpretariato. Si tratta di una disciplina molto complicata, soprattutto per me, ma allo stesso tempo decisamente stimolante. Pensateci, il fatto di passare da una lingua all'altra quasi istantaneamente, di avere il totale controllo del proprio body language e lo sviluppare una memoria bestiale. Io lo trovo fantastico. Ecco perché cercherò di fare un po' di pratica per conto mio per migliorare queste abilità, anche in vista di una possibile futura carriera. Molti interpreti viaggiano parecchio e sono costantemente a contatto con molteplici culture, entrambi elementi che mi affascinano molto. Veramente, questi corsi mi affascinano molto (e questo nonostante non abbia preso voti eccelsi nei rispettivi esami ;);) ).
Non scriverò altro riguardo agli esami, anche questo l'ho già fatto negli altri post. Dirò solo che sono contento e orgoglioso di me stesso per averli passati tutti… non credevo ce l'avrei fatta. A questo proposito, sono anche molto contento per i miei compagni, molti dei quali hanno davvero spaccato in questa sessione estiva ;). Bravi tutti!!!
Questi sono stati i miei ultimi 9 mesi raccontati in maniera moooolto sintetica.
Spero che sia stato divertente leggere questo post, anche considerando il tempo che ci ho messo a scriverlo (per questo odierò chiunque non lo apprezzi ;) ).
Se sei una delle persone nominate o a cui mi riferisco in questo post, sappi che ti sono molto grato per aver contribuito a rendere fantastici questi nove mesi. Grazie ancora :):)!!
--------
So, here we are. Seen that exams are finally finished (that's not true because there's still Literature to do in September, but this is just an insignificant detail… ;) ) I can but write a post to sum up this first year as a no-freshman student here at Ca' Foscari and, more in general, these last 9 months apart from University.
I'll start by saying that obviously I won't be able to remember everything in a detailed way. And this because I'm (still) an insignificant human being, so I currently lack a flawless and limitless memory. That's why I'm apologising in advance for any
So, where should I start from?
Well, first I'd like to say that these months as a whole have been something fantastic, from all points of view. Of course there have been some good moments and some terribly bad ones, but oh well… I think it's precisely what life is about. And let us be honest: if everything was perfect, where would all the fun be??
I already want to thank all the people who have been part of it, no matter what their role has been, and who contributed in making these 9 months so beautiful for me. Friendships that were already strong, others that have weakened and of course some that got strengthen. Obviously I can't forget the new friendships, because they turned out to be something wonderful. THANK YOU.
Now enough talking of this, otherwise I won't have anything to say in the one which will be the final post of the year :):).
Let's start by saying something about the first period, more or less September-October. I could define it as a setting-in period. I mean, I had just come back to Uni after three months full of revelry and of course I needed to acclimatize to the daily routine again (alarm-trip-classes-home), to the new courses (luckily the new English teacher is competent :) ) and above all to my dear course mates' faces again after quite some time since I had last seen them ;);). Sadly, I discovered some of them had retired from University, so we'd miss them.
Talking of the new courses, the prize for the most boring one was shared between the incredible duo International Law & Literature, 0 doubts about that. They formed a really good team together, so good that they could make students cry/ regret about being at Uni/ wonder about why life is unfair and things like that in an instant.
Law was a pain in the ass because of both the teacher and the subject, which was a load starting from the course book, while with Literature the teacher deserved all the credits (I was told he can be quite nasty/ moody during exams…I'm scared!!!).
Among the best things I must put the always better relationships I started creating and developing with a lot of my classmates (especially with the ones who'll be also my roommates in Zaragoza :):) ): thanks to them lessons were surely less devastating because their effects were a lot less dangerous. I think I should mention Andrea's everlasting smile and his being always so funny (forgive me, I HAD to say that ;);) ). I don't have to forget the Bomber, Matteo, and our games at Spikes on his mobile: they were our elixir to survive to lessons like the aforementioned ones :).
It has been funny as always meeting with the old friends on Saturday evenings at someone's house/ in the city centre and telling each other our respective university life/ adventures (almost all my old classmates attend Universities in other cities, so we can't hang out as much as we once did, but it's always a pleasure to stay with them, it reminds me high school years :):) ). NOSTALGIA TIME!!!
According to what (very little) I can remember, November and most of December went by very quickly without any significant event. So we are at New Year's Eve. I had to get even for the previous year, so I was determined to have fun and enjoy myself. And I did. I spent the first part of the evening eating, drinking and playing games such as beer pong with some friends of mine, then we watched the fireworks in the main square of the city (they were beautiful). We ended up drinking coffee and playing some other game, whose name I can't remember, at Soffioni Pub.
Oh yeah, exams are always in my way. I had been studying for Law since the middle of November, so you can imagine how much fun I was having. But, since I'm an idiot/ fool/ twerp, ecc.. and because I was exhausted (I had come to the point of dreaming Law) I left apart some pages, which of course I ended up being asked during the exam. I think odds are still laughing for that joke of theirs.
Of course I lost the chance to get 30 cum laude. Damn me!!
Andrea and Matteo, you two surely understood how much upset with myself I was that day ;);).
Apart from exams, I consider January as the worst month, personally speaking. I remember I was feeling crap and a bit depressed (dunno why), like I had been empty.
Luckily, it didn't last long. In fact, at the end of the month I got in touch with some people from other countries through a penpal website and this helped me a lot. Some of them were idiots, but I'm very happy that some others were not.
Bethany in particular (I'll never get tired of thanking her :) ) turned out to be an awesome person. I have been learning a lot from her, a lot more than linguistic and cultural stuff.
Her way of thinking and her mentality in particular really have been amazing me, because they make her so different from the vast majority of people I know. She's been so patient with me, and also supportive, above all during exams. Now I'm trying to support her in the same way, but I'm afraid I'm not very good at it (sorry!! :) ). Anyway, I sincerely hope she'll succeed with her German exams (which are insane, trust me) so that she'll enjoy a Summer of relax and rest (pffff, rest and Bethany can't be in the same sentence, I'm sure she has already planned a lot of things to do ;) ).
To sum up, I appreciate what she's been doing for me, wholeheartedly. Thank you again (I own the Guinnes World record for thanking her).
As I said before, after January I 'recovered' and I started being happy again.
The following 3 months were a lot better, full of funny and interesting things, but I'm not going to write about everything, not because I don't remember (that's a BIG LIE ;) ), but because it'd take too much time and I don't want to stay here till 2040.
I'm reporting the 3 best highlites.
First, there was the Carnival in Venice. Really. I had never seen so many people in S. Marco Square, and that is something incredible, seen that it's ALWAYS full of tourists. The weather was exquisite, so I managed to fully enjoy the show which took place on the bell tower.
The trip on a gondola is a definite must when you visit Venice. It's a bit expensive, but it's the best way to appreciate the magic and the beauty of one of the most fascinating cities in the world, which has this unique style of being completely built on water. Well, Venice is always Venice after all :).
|
Last but not least, the most recent one: my uncles' wedding. I've already written about it, so I'll just say that I loved that day. Everything was perfect and I was so happy for my uncles, because I know how much they love each other and how long they had been waiting for this day. Only one thing: next time organize a lighter wedding lunch please!!!! :)
Of course there are several other moments that deserve to be mentioned, like my getting the driving license in November, after 5 months and more than 600 Euros; my losing the car keys after hanging out with Uni friends and paying 100 more Euros for it (that was the first time I drove the car, not a very positive beginning); other days out with friends; ecc…
Briefly, between the new courses in the second semester there were the two Interpreting classes which I fell in love with. They are two difficult subjects, especially for me, but at the same time they are challenging, because of elements like the complete control of body language, the ability to switch instantly from a language to another and the enormous amount of memory required to deliver a message in a language different from yours. Isn't that incredibly fantastic?? I think I'm going to train a lot to improve my skills because I'm interested in that, also as a possible career in the future. Some interpreters are likely to travel a lot and to be in contact with other countries and cultures, which is exactly what I want to do. Really, it's difficult to explain how much interesting I find these subjects (and this although I didn't get really good grades in the exams), so thank you University for teaching me them :).
I'm not going to write anything about exams because I've already done it. I'll just say that I'm proud of myself for having passed all 5 of them. I'm also proud of all my course mates because they were great (several of them were a way greater than me). So well done guys!!! :)
This was my life in the last 9 months narrated in a veeeeery brief way.
Hope you'll enjoy the post. If not, I'll hate you because I spent more than 6 hours to write it :).
If you are one of the people I mentioned/ referred to in the post, I want you to know that I'm grateful to you for being part of all of this. Thank you very much again :):)
No comments:
Post a Comment